Jak duże znaczenie ma cena w e-commerce?

W sklepach internetowych cena odgrywa znacznie większą rolę w procesie podejmowania decyzji zakupowej, niż ma to miejsce w czasie zakupów stacjonarnych. Dowiedz się, z czego to wynika i w jaki sposób można zarządzać ceną, aby jej wysokość była optymalna i gwarantowała generowanie satysfakcjonujących zysków ze sprzedaży w e-sklepie.

Czynniki, które wpływają na wysoką sprzedaż w e-commerce

Jakość i cena produktu są kluczowymi czynnikami, które wpływają na decyzję zakupową. Klienci zwracają uwagę ponadto na sposób zaprezentowania oferty, łatwość i intuicyjność ścieżki zakupowej, wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych i porównywarkach cen, szeroki wybór metod płatności i dostawy itp. Jednakże znaczenie tych czynników jest mniejsze niż wpływ, jaki na decyzję zakupową wywiera cena. Tym bardziej, że rosnący udział e-commerce w sprzedaży detalicznej spowodował, że klienci mają coraz większą świadomość cen i doskonale zdają sobie sprawę z tego, co powinno ile kosztować.

Z czego wynika mniejsze znaczenie ceny w zakupach stacjonarnych?

Na decyzję zakupową w sklepie stacjonarnym wpływają czynniki, które możemy zastać, będąc na miejscu. Pierwszy z nich to jakość obsługi i umiejętność sprzedawcy do przekonywania klienta do dokonania zakupu. Do tego dochodzą jeszcze kwestie ekspozycji produktów czy marketingowe techniki, takie jak zapach i muzyka w sklepie, które skłaniają klientów do dokonywania zakupów na podstawie emocji.

Ponadto ceny w sklepach stacjonarnych trudno ze sobą porównywać, ponieważ trzeba odwiedzać oddalone od siebie placówki. Trzeba poświęcić na to znacznie więcej czasu i liczyć się z kosztami przemieszczania (paliwo lub bilety na komunikację miejską). Tymczasem w sieci wystarczy odwiedzić kilka stron, wyszukać produkt w porównywarce cenowej lub skorzystać z Google Shopping.

Śledzenie cen produktów – odpowiedź na znaczenie ceny w e-commerce

Wysokie znaczenie ceny dla klientów e-commerce zmusza sklepy internetowe do ich ciągłego monitorowania i reagowania na politykę cenową konkurencji. Nie oznacza to jednak ciągłego obniżania cen – śledzenie cen produktów w konkurencyjnych sklepach internetowych umożliwi odpowiednią reakcję w celu zoptymalizowania polityki cenowej.

Obniżenie cen pozwoli:

  • zwiększyć wolumen sprzedaży;
  • przyciągnąć lub zatrzymać tych klientów, którzy szukają najtańszej oferty;
  • zyskać wyższe pozycje w porównywarkach cenowych, a tym samym zwiększyć liczbę odwiedzin na stronie swojego sklepu.

Podnoś ceny, kiedy możesz

Obniżanie cen nie jest jedyną drogą w optymalizacji polityki cenowej. Jeśli nie masz konkurencji lub występuje u niej chwilowy brak towaru, możesz bez konsekwencji podwyższyć marżę. Jest to możliwe także w sytuacji, kiedy Twoja oferta jest wyraźnie niższa niż kolejna pozycja w rankingu porównywarek i daje przestrzeń do podwyżki bez utraty pozycji.

Skorzystaj z automatycznych narzędzi do śledzenia cen

Ręczne porównywanie cen to syzyfowa praca – duża liczba sklepów oraz ich dynamiczne działania na polu ceny niosą duże ryzyko, że po skończonej pracy dane nie będą już aktualne. Narzędzia Dealavo, wspierane przez specjalistów, dostarczają aktualne dane nawet kilka razy dziennie, dzięki czemu możesz reagować na bieżąco i zawsze być o krok przed konkurencją.

Artykuł powstał we współpracy z Dealavo

Total
0
Shares