5 strategii automatyzacji e-mail marketingu, które warto wdrożyć

email marketing

Marketing przez e-mail to jeden z najprostszych, a zarazem najbardziej skutecznych sposobów na to, aby dotrzeć do potencjalnych klientów oraz budować relacje z osobami, które już skorzystały z oferty Twojego sklepu. Jednak sposobów na jego wykorzystanie jest kilka. Przeczytaj i dowiedz się, w jaki sposób email marketing może działać na Twoją korzyść!

Email marketing – strategie, które działają

Automatyzacja e-mail marketingu oferuje wiele interesujących funkcji, które mogą znacząco wpłynąć na skuteczność działań marketingowych. Istnieją różne sposoby na jego wykorzystanie. Które oferowane przez email marketing strategie wybrać? Wszystko zależy od celu, jaki chcesz osiągnąć.

Oto pięć najpowszechniej wykorzystywanych:

  • personalizacja treści – automatyzacja e-mail marketingu umożliwia dostosowywanie treści do indywidualnych potrzeb klientów. Zamiast wysyłać do wszystkich ogólne e-maile, automatyzacja pozwala na dostosowywanie wiadomości w oparciu o określone reguły i zachowania klientów. Niezbędna jest w tym celu ich segmentacja, umożliwiająca podział klientów wg określonych kryteriów, np. wieku czy preferencji zakupowych;
  • automatyczne wysyłanie wiadomości w dniu urodzin systemy automatyzacji e-mail marketingu mogą automatycznie wysyłać życzenia urodzinowe klientom w dniu ich urodzin, co stanowi przykład personalizacji treści i może przyczynić się do budowania pozytywnego wizerunku marki jako pamiętającej o klientach;
  • drip marketing – forma automatyzacji polegająca na zaplanowaniu kampanii składającej się z wielu wiadomości i ustaleniu konkretnych reguł, które muszą zostać spełnione, aby kolejne maile zostały wysłane. Jest to skuteczna strategia, która pozwala na stopniowe angażowanie klientów poprzez sekwencyjne wysyłanie wiadomości e-mail w odpowiedzi na określone działania użytkowników;
  • zautomatyzowane wysyłki mailoweprosta automatyzacja, w której email marketing skupia się na możliwościach poczty elektronicznej i wysyłce maili. Dzięki zautomatyzowanym wysyłkom firma może osiągnąć większą efektywność działań marketingowych oraz zwiększyć skuteczność komunikacji z klientami;
  • wysyłaj newslettery – w ten sposób cały czas utrzymujesz zainteresowanie klientów swoją ofertą, a także pozwalasz im poznać nowości, które pojawiają się w Twoim asortymencie.

Istotne jest również precyzyjne monitorowanie i mierzenie wyników. Pozwala to na szybkie identyfikowanie skutecznych działań i wprowadzanie niezbędnych korekt w prowadzonej strategii.

Jak wdrożyć email marketing w swoim sklepie?

Niezależnie od tego, które strategie email marketingu wydają Ci się najbardziej skuteczne, możesz w łatwy sposób wdrożyć stosowanie dowolnej – pomoże Ci w tym specjalistyczne oprogramowanie CRM edrone. Jest to łatwy w obsłudze system, który można szybko i bezproblemowo zintegrować z dowolną platformą. A ponieważ automatyzacja w marketingu edrone daje Ci szereg parametrów do wyboru, możesz dopasować idealny do zakładanych celów sposób na dotarcie do klientów.

Przekonaj się o tym – zajrzyj na stronę https://edrone.me/pl/integracje i dowiedz się więcej już dzisiaj!

Artykuł sponsorowany.

Dodaj komentarz

Brak połączenia z internetem