System CRM – co to jest? Funkcje, zastosowanie, korzyści

Obsługa klienta nie musi być skomplikowana. Wybierając system CRM, można sprawić, że stanie się jeszcze łatwiejsza!

Obecnie coraz więcej firm inwestuje w oprogramowanie CRM, które umożliwia efektywne zarządzanie relacjami z klientami. Czym dokładnie jest takie oprogramowanie? Jakie ma ono funkcje i zastosowanie? Jak wdrożyć je w firmie? Sprawdź najważniejsze informacje!

Czym są systemy CRM?

Systemy CRM można tłumaczyć jako systemy do zarządzania relacjami z klientami od angielskiego customer relationship management.

Tego typu oprogramowanie umożliwia stworzenie bazy danych klientów oraz dostęp do szerokiej gamy funkcji i narzędzi, aby łatwiej ich obsługiwać. Dzięki temu można uzyskać lepszą efektywność i skuteczność działów zajmujących się marketingiem, sprzedażą oraz obsługą klienta, a ponadto całej firmy.

Obecnie na rynku znajduje się oprogramowanie CRM w wielu wariantach. Również jest ono dostępne jako oprogramowanie w wersji online oraz oprogramowanie mobilne, do którego można mieć dostęp w dowolnym miejscu.

Oprogramowanie CRM – funkcje

Za pomocą systemu CRM można wspierać różne czynności dotyczące pozyskania klienta i jego utrzymania. Dzięki temu umożliwiają one uzyskanie lepszej jakości obsługi klienta i tym samym wpływają na pozytywny odbiór firmy i budują jej profesjonalny wizerunek.

Wśród popularnych funkcji oferowanych przez systemy CRM znajdują się:

  • budowa bazy danych zawierających informacje o klientach
  • grupowanie klientów w bazie
  • nadawanie klientom różnych statusów
  • komunikacja z klientami, na przykład przez e-mail
  • sporządzanie dokumentów dla klientów, na przykład ofert
  • zapisywanie historii kontaktów z klientami
  • analizowanie sprzedaży, w tym bieżących wyników finansowych
  • tworzenie kalendarza spotkań z klientami

Powyższe funkcje zapewnia również oprogramowanie CRM firmy IT Center, które wyróżnia się szeroką gamą praktycznych narzędzi wspierających prace firm w różnych sektorach.

Oczywiście, są to tylko przykładowe funkcje, jakie może zaoferować oprogramowanie CRM. Aby uzyskać więcej informacji o funkcjonalnościach różnych systemów, warto zapoznać się z nimi bliżej na stronach producentów.

Kiedy warto zainwestować w system CRM?

Wdrożenie systemu CRM w firmie związane jest z różnorodnymi korzyściami, które może ona zauważyć już od pierwszego dnia korzystania z tego typu programu.

Wśród korzyści, jakie oferuje system CRM, znajdują się między innymi:

  • skuteczniejsze tworzenie spersonalizowanych ofert
  • automatyzacja obsługi klientów
  • zwiększenie skuteczności marketingu firmy
  • przyspieszenie procesów obsługi klienta
  • zmniejszenie ryzyka pominięcia określonych spraw lub pojawienia się błędów w ich prowadzeniu
  • łatwiejsza obsługa zwrotów i reklamacji przez klientów
  • większe zadowolenie klientów

Te korzyści powodują, że systemy CRM są w stanie pomóc wielu firmom, które chcą zadbać o wysoką jakość obsługi klientów.

Zastosowanie systemu CRM może być bardzo dobrym rozwiązaniem zarówno dla firm mniejszych, które dopiero rozpoczynają działalność, jak i dla tych, które na rynku są już od dłuższego czasu, lecz jeszcze nie korzystały z tego rodzaju wsparcia informatycznego.

Warto też podkreślić, że oprogramowanie CRM bardzo dobrze nadaje się również dla firm zajmujących się obsługą mobilną klientów, na przykład przez przedstawicieli handlowych, medycznych, farmaceutycznych, serwisantów. Wtedy najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z systemów mobilnych, które mogą być zainstalowane na smartfonach lub tabletach.

Gdzie zamówić oprogramowanie CRM?

Aktualnie systemy CRM znajdują się w ofertach wielu firm zajmujących się dostawą oprogramowania. Warto zatem w pierwszej kolejności sprawdzić różne oferty i porównać je ze sobą, aby sprawdzić dostępne funkcje, sposób obsługi oprogramowania oraz jego koszty.

W przypadku oprogramowania online nie ma jednocześnie potrzeby instalowania go na urządzeniach, co powoduje, że można uzyskać do niego dostęp za pośrednictwem internetu w dowolnym miejscu. To znacznie ułatwia i przyspiesza proces wdrożenia systemu CRM w firmie.

Czytaj więcej: moduły Keystone RJ45 – czym są i jakie mają zalety?

Total
0
Shares

Brak połączenia z internetem