Pomimo praktykowania wysyłania świątecznych życzeń za pośrednictwem komunikatorów internetowych tradycyjne kartki nie straciły na wartości. Nadal wiele osób decyduje się na własnoręczne wypisanie życzeń i wysłanie ich pocztą do bliskich osób. Podobnie postępują firmy, którym zależy na podtrzymaniu jak najlepszych relacji z kontrahentami i kluczowymi klientami. W tym celu zamawiane są kartki świąteczne wycinane laserowo, można umieścić na nich logo firmy, krótkie życzenia, specjalnie zaprojektowane ozdoby.
Świąteczne kartki firmowe – kiedy i dla kogo?
Utrzymanie jak najbardziej pozytywnych relacji ze współpracownikami stanowi niezwykle ważny element prowadzenia biznesu. Dlatego z pozoru niewielkie gesty mają dużą moc, jednym z nich jest wręczanie specjalnie zamówionych kartek świątecznych, laserowo wycinanych. Takie produktu oferuje między innymi firma Nana.com, dzięki nim okres bożonarodzeniowy staje się prawdziwie magicznym czasem, w którym nie brakuje pozytywnych oraz pełnych ciepła emocji. W niektórych przypadkach zabiegi marketingowe sprawiają, że kontrahenci mają większą ochotę na podjęcie długofalowej współpracy. Czasami wysyłanie życzeń świątecznych mailowo może być nie do końca dobrze odbierane. Dlatego kartki wycinane laserowo są idealną alternatywą. Klient lub współpracownik otrzymuje wówczas czytelną informację, że do zaprojektowania, zamówienia i przesłania takich życzeń wymagało więcej czasu i wysiłku ze strony danej firmy. Takie produkty mają naprawdę duży potencjał reklamowy, a ponadto prowadzą do wielu pozytywnych odczuć. Często takie kartki są umieszczane w dobrze widocznym, honorowym miejscu, dzięki czemu zwracają na siebie uwagę wszystkich przechodzących osób. Zamówienie na kartki świąteczne wycinane laserowo warto złożyć już teraz, aby mieć pewność, że zostaną one dostarczone w odpowiednim terminie. W tym gorącym okresie dla wykonawców takich materiałów może być trudno o przyspieszenie wykonania usługi, a przecież konieczne jest jeszcze spakowanie wszystkich w koperty i zorganizowanie wysyłki do kontrahentów. Na kartkach tak naprawdę można umieścić wszystko, począwszy od logo, a kończąc na dłuższych, indywidualnych życzeniach. Mile widziane jest własnoręczny podpis właścicieli firmy, aby osoba obdarowana mogła rozpoznać, od kogo pochodzi kartka. Jeżeli w głównej części kartki znajdują się ciekawe kształty, na przykład choinka, bombka, żłobek, czy inny symbol, zwiększa się chęć otwarcia jej i zapoznania ze środkiem.
Kształtowanie wizerunku firmy za pomocą kartek świątecznych
W kontekście kartek świątecznych trudno nie wziąć pod uwagę kwestii wysyłek kartek świątecznych. Należy pamiętać, że w tym okresie obłożenie poszczególnych przewoźników jest na tyle duże, że mogą pojawić się istotne opóźnienia. Dlatego wysyłka kartek powinna zostać rozpoczęta już na około 2 tygodnie przed Bożym Narodzeniem. Dlatego początek grudnia to tak naprawdę ostatni moment na zamówienie kartek w Nana.com. Oczywiście warto wziąć pod uwagę pewien zapas czasowy, choćby dla własnego spokoju. Kwestią do przemyślenia jest jak najbardziej styl, w jakim mają być zachowane kartki świąteczne, dość popularne stały się między innymi te zachowane w stylu eko, czyli drukowane na specyficznym papierze, który dość szybko się rozkłada, nie ma więc negatywnego działania na środowisko. Takie projekty mają nieco rustykalny wygląd, ale przy założeniu, że pojawiają się na nich kształty odnoszące się do Bożego Narodzenia – spełniają wszystkie swoje funkcje. Równie popularne są typowo religijne kartki świąteczne, czyli z postaciami Maryi, Józefa i Dzieciątka Jezus – to z pewnością bardziej tradycyjna forma.