Prototypowanie produktów – jak to wygląda w praktyce?

Prototypowanie produktów

Prototypowanie to proces tworzenia layoutu strony, aplikacji, oprogramowania, produktu fizycznego itp. Prototyp spełnia wymagania klienta i wykonawcy. Co należy wiedzieć o całym procesie?

Czym jest prototypowanie produktów?

Ten etap rozwoju jest niezbędny, aby zaoszczędzić czas i pieniądze na opracowanie produktu. Pozwala określić cele tworzenia produktu, prawie całkowicie eliminuje konieczność przeróbek i wykańczania.

Prototypowanie to narzędzie do testowania pomysłów. Służy do badania postępu i funkcjonalności produktu, zanim zostanie on faktycznie opracowany i może być stosowany na dowolnym etapie projektowania. Podczas tego procesu prototyp przechodzi przez pełny cykl życia, od pomysłu do rzeczywistej cyfrowej lub fizycznej implementacji. W rzeczywistości, to tworzenie działającego układu, który pozwala użytkownikom wykonywać z nimi ukierunkowane działania.

Podstawowa różnica między prototypami polega na tym, że nie wymagają one pojawienia się linii kodu. Dzięki nowoczesnym technologiom możliwe jest przeprowadzenie weryfikacji przy pomocy niektórych projektantów bez udziału programistów. Takie możliwości znacznie obniżają koszt produktu końcowego. Prototyp jest testowany wspólnie z klientami i interesariuszami. Pomaga to z wyprzedzeniem eliminować błędy. Prawidłowo wykonane prototypowanie oszczędza nie tylko pieniądze, ale także czas i zasoby pracy firmy. Więcej dowiesz się tutaj – https://grid.com.pl/biuro-projektowe-oferta/projektowanie-produktu.

Co to jest prototypowanie produktu?

Wiele osób myśli o prototypowaniu, że to tylko tworzenie makiety fizycznego produktu, ale to nieprawda. Prototyp jest często interaktywnym, wolnym od kodu projektem zaprojektowanym w celu przetestowania pomysłu przed zbudowaniem głównego produktu. Pozwala testować koncepcje i projekty z prawdziwymi użytkownikami bez angażowania zespołu programistów.

Błędem jest zakładanie, że takie podejście wydłuża produkcję i czyni ją droższą. Wręcz przeciwnie, pomaga znacznie zaoszczędzić nie tylko pieniądze, ale także wysiłek włożony w tworzenie projektu. Powodem stworzenia prototypu może być:

  • Równoległe testowanie kilku pomysłów. Używanie makiet daje dużo miejsca na testowanie. Szybkość i łatwość uzyskiwania prototypów pozwala projektantom pracować nad kilkoma pomysłami jednocześnie, odrzucając niepotrzebne i doskonaląc to, co naprawdę działa.
  • Szukaj przecieków. Jeśli nie rozumiesz, w czym tkwi problem, opracuj prototyp i oddaj go do przetestowania użytkownikowi końcowemu. Żywa interakcja między użytkownikami a produktem pozwala śledzić, co działa, a co nie, pomaga identyfikować niedociągnięcia i przewidywać słabości.
  • Poprawa użyteczności produktu. Łatwość obsługi jest ważną częścią udanego produktu. Technologia prototypowania daje projektantom szerokie możliwości identyfikowania problemów i wprowadzania niezbędnych zmian.
  • Zaangażowanie interesariuszy i użytkowników końcowych w proces rozwoju produktu. Zaangażowanie osób z tych kategorii w projekt pomaga projektantom lepiej zrozumieć, dla kogo ostatecznie robią to, co robią.

Główne cele prototypowania

Prototypowanie jest integralną częścią procesu projektowania UX. Jeśli zapewnienie dobrego doświadczenia użytkownika z produktem jest celem końcowym twojego projektu, musisz mieć prototyp w takiej czy innej formie. Stworzenie prototypu pozwala dokładniej przyjrzeć się interakcji z produktem i głębiej zrozumieć, w jaki sposób będzie on używany. Prototyp można również szybko dostosować do celów testowania użyteczności. Ponadto wykazanie interakcji z prototypem pomaga zaprezentować klientowi przyszły produkt.

Jak wykonać prototypowanie?

System prototypowania różni się metodami i sposobami realizacji. Jednak jego główną różnicą jest stopień szczegółowości układu. Może być trzech rodzajów (niski, średni i wysoki) i zależy od głębokości badania, stopnia zawartości funkcjonalnej i poziomu specyfikacji. Im wyższy poziom szczegółowości, tym więcej zasobów potrzebujesz.

Jednak to nie powinno być kluczowym wskaźnikiem przy wyborze jednego lub drugiego rodzaju prototypowania. Każdy z nich ma swoje zalety i wady. W zależności od tego, który scenariusz rozważasz, musisz wybrać konkretny prototyp.

Prototypy o małej szczegółowości to prosta wersja produktu, która nie wymaga wiele czasu i wysiłku. Jest łatwy do wdrożenia i jest okrojoną wersją produktu końcowego. Świetne do testowania koncepcji przed uruchomieniem.

Średnio szczegółowe prototypy. To kolejny poziom, który polega na stworzeniu cyfrowego czarno-białego analogu przyszłego produktu. Metoda ta obejmuje projektowanie ścieżek użytkownika oraz budowanie architektury informacji.

Materiał dostarczony przez partnera strony.

Total
0
Shares

Brak połączenia z internetem