Zastanawiasz się, czy jest Ci potrzebny audyt SEO? Prosta odpowiedź brzmi: tak! Jeśli tylko masz stronę internetową i chcesz za jej pośrednictwem docierać do potencjalnych klientów, nie możesz po prostu czekać, aż sami Cię znajdą. Pozycjonowanie jest teraz koniecznością w zasadzie niezależnie od obszaru Twojej działalności. Istnieją jednak branże, w których wdrożenie strategii SEO jest szczególnie istotne. Jakie to dziedziny i jak konkretne branże mogą skorzystać na profesjonalnym audycie SEO? Eksperci SEM House odpowiadają!
Pozycjonowanie dla e-commerce – dlaczego warto zrobić audyt SEO sklepu internetowego?
E-commerce to obecnie jedna z najbardziej konkurencyjnych branż. Liczba klientów sklepów internetowych zwiększa się konsekwentnie od wielu lat, a po drodze zaliczyła skokowy wzrost związany z lockdownem w 2020 roku. Jednocześnie jest to dziedzina, w której dobra konwersja na stronie w dość oczywisty sposób może przełożyć się na zysk. Stąd widoczność sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania jest kluczowa dla jego sukcesu.
Performance marketing dla e-commerce może wiązać się z dużymi kosztami ze względu na wysoką konkurencyjność fraz. Przemyślana i konsekwentnie realizowana strategia pozycjonowania zwykle jest więc w tej branży korzystniejsza. W SEM House zalecamy audyt SEO sklepu internetowego jako podstawę wszelkich dalszych działań, zresztą warto go wykonywać regularnie, zwłaszcza gdy wprowadzasz zmiany na stronie lub planujesz modyfikację strategii marketingowej. Dzięki audytowi sklepu możesz nie tylko zwiększyć ruch organiczny, lecz także zidentyfikować błędy, które negatywnie wpływają na UX i mogą być przyczyną np. porzucania koszyków.
Audyt SEO biznesu lokalnego – jak być lepiej widocznym dla klientów w okolicy?
Prowadzisz lokal gastronomiczny lub sklep stacjonarny, a może zajmujesz się instalacją fotowoltaiki w danym rejonie? Musisz zadbać o to, by potencjalni klienci mogli łatwo dowiedzieć się o Twoich usługach i szybko je znaleźć. Pozycjonowanie lokalne pozwala docierać do znacznie szerszej grupy docelowej i znacząco zwiększa skuteczność działań. Najlepszym pierwszym krokiem do sukcesu będzie audyt SEO zarówno Twojej strony internetowej, jak i wizytówki Google.
Bardzo istotnym elementem audytu SEO dla biznesu lokalnego jest sprawdzenie poprawności profilu przedsiębiorstwa w Google Moja Firma. Wszystkie dane w wizytówce powinny być aktualne, wyczerpujące i zgodne z informacjami podanymi na stronie. Należy pamiętać również o optymalizacji treści w witrynie pod lokalne słowa kluczowe, a także monitorować działania konkurencji. Wszystkie ewentualne problemy i niedociągnięcia w tym zakresie wskaże właśnie audyt SEO. Jeśli Twoja strona nie jest zbyt rozbudowana, możesz spróbować przeprowadzić go samodzielnie: https://semhouse.com/pl/blog/seo/zrob-samodzielny-audyt-seo-i-zoptymalizuj-swoj-serwis. Jeżeli lokalny rynek jest konkurencyjny albo po prostu wolisz zdać się na specjalistów, warto skontaktować się z SEM House i sprawdzić, jak profesjonalna agencja może wesprzeć Twój biznes.
SEO dla lekarzy i prawników – skuteczny marketing internetowy w trudnych branżach
Wśród branż, dla których pozycjonowanie jest prawdopodobnie najlepszą strategią marketingową, musimy wymienić również takie dziedziny jak medycyna czy prawo. Przepisy ograniczają firmom tego typu możliwości aktywnego reklamowania swoich usług i z tego powodu wiele standardowych działań marketingowych (performance, display itp.) może być dla nich ryzykowne. Nie znaczy to jednak, że dentysta czy radca prawny nie mogą skutecznie docierać do klientów za pośrednictwem internetu. Dlaczego audyt SEO od SEM House będzie szczególnie przydatny w tego typu branżach? W tym przypadku najistotniejsze są optymalizacja strony internetowej i przede wszystkim contentu, tak aby trafnie odpowiadać na zapytania użytkowników oraz budować ekspercki wizerunek firmy – odpowiada Dominik Fajferek, Head of SEO. W ten sposób bez naruszania prawa trafisz do zainteresowanych odbiorców i zyskasz ich zaufanie.
Powody, dla których postawienie na SEO może się w danej branży okazać kluczowe dla osiągnięcia sukcesu, mogą być różne. W analizie uwaga zwracana jest przede wszystkim na dwie kwestie: dużą konkurencyjność oraz ewentualne ograniczenia, które nie pozwalają na swobodne korzystanie z innych dróg dotarcia do odbiorców (np. poprzez płatne wyniki wyszukiwania). Warto przy tym jednak pamiętać, że skuteczna strategia marketingowa powinna być zróżnicowana i najlepsze wyniki przynoszą zwykle działania na wielu polach.