Jak powinien wyglądać dobry sklep internetowy?

Założenie sklepu internetowego wydaje się banalnie proste. Jednak w praktyce okazuje się, że wypozycjonowanie oraz dodanie odpowiednich fraz jest niezwykle złożonym procesem. Daje nam to pole do popisu w wielu kategoriach i sektorach danej witryny internetowej, na której właśnie pracujemy. Elementy te złączone w jedną całość dadzą sprawnie działający sklep online, z którego będziemy zadowoleni, a klienci będą z niego korzystać z przyjemnością. Jak założyć sklep internetowy, który nie dość, że będzie generował duży ruch organiczny, ale też stworzy zysk, który jest tu dla nas kluczowy?

Responsywność sklepu internetowego, a wyszukiwarka – jak zrobić by hulało?

Dopasowanie strony do każdej przeglądarki, która jest dostępna na rynku to jedna z cech sklepu internetowego, jaka powinna być zrobiona na samym początku. Motyw, który jest przygotowany w ofertach CMS lub bezpośrednio przez platformę, na której jest zazwyczaj dopasowany do ich możliwości w podstawowym zakresie. Jeśli zdecydujemy się na postawienie sklepu internetowego na samodzielnym CMS, który wspiera administrację sklepów internetowych to jest to zdecydowane ułatwienie dla osób, które będą budować witrynę od strony kodu HTML i CSS. W ten sposób (oczywiście po zapoznaniu się z warunkami licencji motywu) można w łatwy sposób dopasować nasz sklep do obecnie obowiązujących norm związanych z pozycjonowaniem w wyszukiwarkach.

Jak założyć sklep internetowy?” – to pytanie zadanie sobie większość nowych użytkowników witryn, które dopiero powstają i są dostosowywane do potrzeb kupujących i samych administratorów. Warto zwrócić uwagę na rozkład zakładek w menu głównym oraz pobocznym (czyli social media i pozostałe zakładki, o którym chcemy poinformować przyszłych kliemtów). Wiele motywów ma ustawione takie zakładki zazwyczaj w dwóch układach:

  • Social media na górze po lewej lub prawej stronie / menu kontaktowe z danymi o firmie na dole,
  • Social media w stopce lub menu dolnym / menu kontaktowe z danymi o firmie na górze z prawej lub lewej strony.

Takie układy wynikają z tego, iż zazwyczaj strona jest przez nas oglądana od lewej do prawej i od góry do dołu. Wszelkie niezbędne informacje powinny być zawarte tuż nad menu głównym, a natomiast te przydatne, ale już nie konieczne mogą być podjęte w menu pobocznych. Dzięki temu wszystkie szczegóły każdy klient ma na wierzchu i ma możliwość sprawnego przeklikania się na inne podstrony, które go/ ją interesują.

Detale i udogodnienia – klucz do zadowolonego klienta!

Warto pomyśleć również o udogodnieniach takich jak detale, które znacznie ulepszają stronę, na której obecnie ma znajdować się nasz klient. Przede wszystkim warto pomyśleć o skróceniu procedury zakupu. Dzięki temu każda osoba, która zdecyduje się na zakupy w naszej firmie będzie mogła w szybki sposób sfinalizować zakup. Niektóre sklepy doszły do perfekcji w tej kwestii i całość zakupów ogranicza się do wybrania produktów, opcji dostawy oraz płatności i podsumowania końcowego zamówienia. Krótka procedura zakupowa zachęca klienta do dalszych poszukiwań oraz zakupów na naszej witrynie. Ponadto dobrze jest również umieścić skróty do naszych stron w social media. Dzięki temu każdy chętny będzie mógł sprawdzić co się u nas dzieje i czy przypadkiem nie planujemy akcji promocyjnych w najbliższym czasie.

Zastanawiając się nad tym jak założyć sklep internetowy powinniśmy przede wszystkim zrobić research dostawców takich usług jak serwery i domeny. Powinniśmy pamiętać również o tym, że niektóre kwestie związane z treścią i opisami produktów powinny być zrealizowane przez profesjonalistów, którzy znają się na swoim fachu. W ten sposób każdy z inwestorów będzie miał możliwość sprawdzenia jakie zostały poczynione zmiany oraz jakie dane są wprowadzone do danej witryny. Zadbanie o rozwój swojego biznesu to obowiązek, który powinien być wypełniany przez nas każdego dnia. Dzięki temu przyczynimy się nie tylko do zadowolenia klientów, ale i również wzrostu zysków, które są założeniem wynikającym z istnienia sklepów internetowych.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Brak połączenia z internetem