Eventy to jedno z najbardziej popularnych narzędzi PR-owych. Pomagają kształtować określony wizerunek zarówno w głowach pracowników, jak i partnerów biznesowych. Są także wyraźnym sygnałem wysyłanym konkurencji, który buduje pozycję danej firmy na rynku. Tu nie ma miejsca na pomyłki, dlatego na agencjach eventowych spoczywa ogromna odpowiedzialność. Ważne, by ten profesjonalizm był odpowiednio zakomunikowany.
Referencje to podstawa
Nie ma lepszej reklamy niż zadowolony klient – to slogan, który przedstawiciele branży eventowej doceniają, jak chyba nikt inny. Marketing szeptany w usługach jest nie do przecenienia. W branży, której sukces w głównej mierze zależy od pozytywnych rekomendacji, długofalowa strategia budowania wizerunku jest najważniejsza. Agencja public relations pomaga zbudować wizerunek eksperta, zawodowca, specjalisty. Dlatego niejedna agencja eventowa korzysta z tego wsparcia.
Klienci agencji eventowych pragną spokoju. Chcą przerzucić odpowiedzialność na sukces wydarzenia na partnerów, względem których mają zaufanie. Korzystanie ze sprawdzonych podwykonawców jest dla nich niezwykle istotne. Agencje eventowe powinny dbać o to, by ten profesjonalizm i doświadczenie było widać od razu po wejściu na stronę internetową, profile w mediach społecznościowych oraz przeróżne porównywarki i popularne fora. Zadaniem PR jest nie tylko kreowanie i komunikowanie pozytywnych opinii, ale także nieustanne monitorowanie internetu oraz szybka reakcja na ewentualne zapytania, komentarze i opinie.
Po efektach nas poznacie
Świadczyć doskonałe usługi to jedno, ale komunikować je właściwie reszcie świata to druga połowa sukcesu. Wizerunek musi być autentyczny, a zatem oparty na najwyżej jakości efektów pracy. Klienci agencji eventowej zwracają uwagę na przeróżne elementy: kompleksowość świadczonych usług, oryginalność oferty, terminowość, kreatywność, kwalifikacje i doświadczenie personelu, umiejętność radzenia sobie pod presją czasu, cena i wiele, wiele innych. I choć wysoka jakość świadczonych usług sama w sobie może być wystarczającą reklamą, warto wzmocnić ją właściwym PR-em.
Media społecznościowe są idealnym narzędziem wykorzystywanym przez agencje eventowe. Z uwagi n szereg dostępnych tam formatów – zdjęcia, grafiki, filmy, czy relacje na żywo, otrzymujemy niemal niczym nieograniczone możliwości kreowania wizerunku. Dzięki mediom społecznościowym możemy nie tylko przedstawić swoją ofertę, ale także kulisy pracy oraz umiejętność radzenia sobie z przeciwnościami losu. Profesjonalnie przygotowane relacje sprawiają, że potencjalny klient czuje się, jakby już był częścią przygody, którą ma na wyciągnięcie ręki.
Wyróżnij się albo zgiń
Branża eventowa zmienia się wyjątkowo dynamicznie. Agencje nieustannie próbują zaskakiwać swoich klientów oraz przeskakiwać konkurencję w zakresie świadczonych usług. PR musi za tym nadążyć. Nic tak nie przyciąga uwagi odbiorców jak oryginalna oferta, zaspokajająca czasem głęboko ukryte potrzeby klientów i zapewniająca im niezapomniane przeżycia. Takie usługi są wdzięcznym tematem, wokół którego można budować skuteczne kampanie PR w mediach.
Media kochają eventy! Relacje z imprez z udziałem znanych gwiazd lub popularnych influencerów przyciągają nie tylko żywo zainteresowaną publiczność, ale także kolejnych celebrytów. Koło się napędza. W dobie popularności internetu i portali społecznościowych, każde wydarzenie można ciekawie zrelacjonować, a zadowoleni goście robią to chętnie i coraz bardziej profesjonalnie. Budując wizerunek warto z tego korzystać.
Artykuł partnera.